Evaluering af åbningstider fortsætter
Driften skal fortsat registrere henvendelser i torsdagsåbningstiden.
Organisationsbestyrelsen besluttede i starten af året at justere samdriftsaftalen. I samme omgang besluttede de, at der skulle fremlægges en samlet evaluering af beboernes brug af servicecentrene i tidsrummet 16-18 om torsdagen. Evalueringen blev præsenteret på organisationsbestyrelsesmødet i november.
Data fremlagt
Evalueringen viste, at der fra den 4. maj til den 17. oktober, i alt 25 torsdagsåbninger, har været 292 personlige henvendelser i Servicecenter Nord i tidsrummet 16-18 om torsdagen. Det giver et gennemsnit på 11,68 pr. tidsrum. I samme periode har der været 88 telefoniske henvendelser, hvilket giver et gennemsnit på 3,52 pr. tidsrum.
I Servicecenter Vest er der blevet registreret henvendelser fra den 16. november 2023 til den 27. juni 2024. Det svarer til i alt 33 torsdagsåbninger. I denne periode har der været 155 personlige henvendelser i tidsrummet 16-18 om torsdagen, hvilket svarer til et gennemsnit på 4,7 pr. tidsrum. I perioden var der 154 telefoniske henvendelser, hvilket giver et gennemsnit på 4,7 pr. tidsrum.
Servicecenter Syd har registreret henvendelser fra den 4. april til den 24. oktober, hvilket svarer til 16 torsdagsåbninger. I perioden har der været 99 personlige henvendelser, hvilket giver et gennemsnit på 6,2 pr. åbningstid. I samme periode har der været 70 telefoniske henvendelser, hvilket giver et gennemsnit på 4,4 pr. tidsrum.
Evaluering fortsætter
I kølvandet på præsentationen af evalueringen besluttede organisationsbestyrelsen at udskyde beslutningen om revidering af torsdagsåbning til der foreligger en samlet evaluering af driften i første halvår 2025. Fremadrettet skal driften fortsat registrere henvendelser i tidsrummet 16-18 om torsdagen, herunder hvornår i tidsrummet henvendelsen kommer.