Beboertilfredshedsundersøgelse skal evaluere drift og service
Formålet med undersøgelsen er at evaluere driften og servicen, samt bruge resultaterne til at målrette forbedringer.
Organisationsbestyrelsen i FFB har besluttet at gennemføre en beboertilfredshedsundersøgelse i 2025 og 2026. Undersøgelsen skal evaluere på driften og beboerservicen, samt bruge resultaterne til at målrette forbedringer. Der vil blive afsat 40.000 kroner årligt fra arbejdskapitalen til undersøgelsen over de næste to år. Det giver en samlet udgift til undersøgelsen på 80.000 kroner.
Fra data til handling
Undersøgelsen skal give databaseret viden om beboernes oplevelse af den daglige drift og service. Resultaterne vil danne grundlag for udvikling af konkrete handleplaner både på organisations- og afdelingsniveau.
Undersøgelsen udsendes digitalt til alle FFB’s beboere og består af ca. 40 spørgsmål, hvor besvarelserne vil være anonyme. Undersøgelsen produceres i Rambølls værktøj Survey Exact, hvor resultaterne kan opdeles fra organisationsniveau til afdelingsniveau. Afdelinger med færre end fem besvarelser vil blive udeladt af hensyn til anonymisering.
Undersøgelse kan laves fysisk
For at styrke beboernes tillid til undersøgelsen og øge svarprocenten vil en kommunikationsindsats sikre, at beboerne løbende informeres om, hvordan undersøgelsen bruges, og hvilke forbedringer den medfører. Derudover vil driften understøtte, at beboere får mulighed for at udfylde spørgeskemaet på servicecentrene.